بسیاری از نویسنده گانی که در مورد افکار عمومی مینوسیند، این سوال معقول و اساسی را مطرح میسازند که دقیقاً منظور ما از افکار عمومی چیست؟ با این همه، هر شکلی از جستجو برای یافتن یک تعریف واحد و روشن از مفهوم افکار عمومی بی ثمر خواهد بود. داویسون، در بحث در باره تحقیقات افکار عمومی که برای دایره المعارف بین المللی علوم اجتماعی تهیه شده است، اشاره میکند که برای این واژه هیچ تعریف عام پذیرفته شده ای وجود ندارد. البته فقدان تعریف، به معنی فقدان تلاش در این زمینه نیست. نوئل نیومن در سال 1984، اشاره میکند: چند نسل از فیلسوفان، حقوق دانان، تاریخ دانان، نظریه پردازان سیاسی و محققان فن روزنامه نگاری، در تلاش برای یافتن تعریفی دقیق از این واژه، موی خود را سفید کرده اند." چایلدز، در سال 1965 با مشاهده این مطلب که ادبیات این رشته، شاهد تلاش های مشتاقانه ای است، توانست گذارش هایی را از معانی افکار عمومی گرد آوری نماید.
با این همه بطور حتم پذیرش این مسئله که داشتن تعریفی عام و قابل قبول از مفهوم احتمالاً خارج از دسترس است ، به این معنی نیست که افکار عمومی در هر مفهومی بی معناست، چرا که مفهوم افکار عمومی در تحقیقات و نوشته های مربوط به دولت و همچنین در توضیح رفتار اجتماعی انسان، چه به شکل علمی و یا اشکال دیگر، به طور دایم مورد استفاده قرار میگیرد و همین واقعیت تداوم استفاده از آن، شاهد روشنی از معنی دار بودن مفهوم است. برای درک مفهوم افکار عمومی، باید به تحقیق در باره مسایل مختلفی که مفهوم به آنها قابل تسری بوده است، بپردازیم. بنابر این، هدف ما، بیش از آنکه دستیابی به یک تعریف واحد از افکار عمومی باشد، درک استفاده های متفاوتی است که زا آن صورت میگیرد. همان طور که کاپلان در سال 1964 اشاره میکند، معنی یک واژه، وجود ارتباط میان معناهای متعدد آن است.
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید
حل خلاقانه مشکل
درحل
مشکلات به طور خلاق دو کار عمده برای تراوش یک ذهنیت خلاق باید صورت گیرد:
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.
حوادث تصادفی (اتفاقی)
حوادثی را که مشاهده مینماییم به سه قسم اند : حوادث حتمی (موثق)، حوادث نا ممکن و حوادث تصادفی .
حادثه حتمی:
حادثه حتمی حادثه را گویند که اگر بالای آن s شرط معلوم را تطبیق کنیم حتماً باید رخ بدهد.
حادثه نا ممکن:
حادثه را گویند که اگر بالای آن S شرط معین را تطبیق کنیم دراین صورت معلوم است که حادثه رخ نمیدهد.
حادثه اتفاقی یا تصادفی:
حادثه را گویند که اگر بالای یک حادثه تطبق می شود به نام آزمایش یاد میشود. مثال:
در یک قطی (5) گلوله یکسان که باهم خوب مخلوط گردیده اند و جود دارد . سه گلوله مذکور سرخ و دودانه دیگر آن سفید میباشد از قوطی یک گلوله را به صورت کیفی اخذ مینماییم . عملیه گرفتن گلوله از قوطی عبارت از ظاهر شدن گلوله با رنگ
معین حادثه است.
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.
مصاحبه (گفت و گو) چیست؟
مصاحبه در اصل کلمه عربیست (م.ح.به) بر وزن مفاعله با کسی صحبت داشتن یار و همدم و معاشر شدن است.
فرهنگ روزنامه نگاری، مصاحبه را چنین تعریف می کند: "در روزنامه نگاری، ملاقاتی که در آن، نظر یک شخص در بارۀ چیزی بیان می شود و هدف از آن کسب اطلاعات تفصیلی در بارۀ یک یا چند موضوع است. حاصل مصاحبه ممکن است یک مطلب خبری، گزارش و به ویژه مقاله باشد.
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.
آیا اساساً احتراز از تنش و تعارض در جوامع انسانی ممکن است؟ آیا می توان فرض کرد که روزی انسان ها بدون تعارض در کنار یکدیگر زندگی کنند؟ نمی توان پاسخ قاطعی به این سؤالات داد، و در عین حال پاسخ مثبت به آنها نیز گوینده را بیش از حد خوشبین، اگر نه ساده لوح، می نماید. حد اقل این که پیشینه ی تاریخی انسان چنین چشم اندازی را برای آینده نمی گشاید. اگر چه، می توان از دوره ها و شرایط صلح آمیز تر و یا پر تعارض تر سخن گفت. تجربه ی تعارضِ علایق و منافع، چیزی است که همه ی ما از اوان کودکی آن را تجربه می کنیم، و کم و بیش می آموزیم که چگونه در گیرو دار این تعارض ها منافع خود را دنبال کنیم. به همین قیاس در جامعه نیز همین تجارب تکرار می شوند. وقتی گروهی انسان با هم زندگی می کنند، بروز تعارض غیر قابل انتظار نیست.
فروید در جستجویش برای شناخت عمیق ترین سائق های انسانی، پس از سائق عشق[i] که مبتنی بر اصل لذت است، در سال 1920به وجود سائق مرگ[ii] ( رجوع کنید به Freud 1920:24-43) یا سائق ویرانگری[iii] اشاره می کند و سعی می کند با توجه به این سائق در کنار سایق عشق، نظریه ی غرایزش را مورد بازبینی قرار دهد(رجوع کنید به Freud1940:148-151؛ فروید1384: 78-81). سایق مرگ به صورت گرایش به پرخاشگری و ستیزه گری تظاهر می یابد و هدف آن تخریب دیگری یا خود است. امّا سایق عشق که در خالص ترین شکل به صورت تمایل جنسی ظاهر می شود، به صورت محبّت و مودّت عامل پیوند بین انسان هاست. امّا تمایلات ناشی از این سایق های غریزی برای ارضای خود آزاد نیستند، نه تمایلات جنسی و نه تمایلات پرخاشگرانه انسان نمی توانند به آزادی ارضای خود را در واقعیت اجتماعی جست و جو کنند. جامعه برای پذیرش افراد و بهره مند کردنشان از مواهب زندگی اجتماعی بر سایق های غریزی ایشان لگام می زند و محرومیتی را بر آنها بار می کند. امّا در عوض راهی برای ارضای آنها تحت قواعدی ویژه ایجاد می کند. آن چه تمدن یا فرهنگ نامیده می شود در واقع حاصل تأثیر و تأثّر بین نیازهای غریزی و بدوی از یک طرف، و ممانعت های اجتماعی از طرف دیگر است، که در ذهنیت ها، نهادها، و تمام فرآورده های فرهنگی متبلور می شود( نگاه کنید به ریچاردز 1382: 148). فرهنگ نوعی معامله را القاء می کند، ستاندن حق ارضای آزاد غرایز در مقابل اعطای راه هایی برای ارضای والایش یافته ی آنها و امنیت. فرهنگ با تحمیل واقعیت اجتماعی بر غرایز انسانی محرومیتی را ایجاد می کند و در مقابل این تبعیت را به نوعی جبران می کند. پس مسأله کجاست؟ اگر فرهنگ به سادگی راه هایی عرفی برای ارضای سائق های غریزی ایجاد می کند و ارضاء و امنیت را با هم برای انسان مهیا می کنند، پس نارضائی و دشمنی ها در کجا ریشه دارند؟
مبنای حسابداری
گزارشگری مالی بر مبنای تعهدی ونقدی هرکدام به نوبه خود می توانند نیازهای اطلاعاتی موسسات بخش عمومی را تامین نمایند.
سیستم حسابداری نقدی به دلیل آنکه اطلاعات مالی رابه سادگی وعینی تر ارائه مینماید برای ارزیابی بودجه های نقدی ونظارت وپیش بینی منابع نقدی مفید است اما قادر به تهیه اطلاعات مربوط به بهای تمام شده فعالیتها وبرنامه های دولت نخواهد بود.
مبنای تعهدی می تواند اطلاعات مربوط به بهای تمام شده کالا وخدمات را که برای تصمیم گیری وتحقق مسئولیت پاسخگویی مالی وعملیاتی اهمیت حیاتی دارد تهیه نماید.
مبنای تعهدی کامل یا تعهدی تعدیل شده در گزارشگری مالی موسسات بزرگ بخش عمومی دارای مزایای زیر است :
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید
سراغاز فعالیت این وزارت از معدن نمک کلفگان ( ولایت قطغن ) در سال 1333 که به شکل غیرفنی استخراج می شد اغاز گردید به تعقیب ان ذغال سنگ آشپشته به معرض استفاده قرار گرفت وشرکت برق - جنگلک – نساجی افغان - قند بغلان یکی پی دیگر وارد صحنه شدند تا اینکه صنایع نفت و گار صفحات شمال در ساحات جنگل کلان - بازار کمی - جرقدوق – خواجه گوگردک – انگوت - یتیم تاق وغیره کشف گردید و منجر به ایجاد فابریکه کود برق مزار شریف شد متا سفانه در دونیم دهه اخیر فعالیت های این وزارت به رکود مطلق مواجه بوده دست اورد قابل تذکر نداشت .
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید