Economic-seminars

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان
Economic-seminars

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان

رشد و توسعه اقتصادی

سیمینار کامل رشد و توسعه اقتصادی

لینک دانلود

خلاصه حسابرسی

فصل اول

نقش حسابرسی در اقتصاد کشور

      ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

         لینک دانلود

حسابداری بین الملل

تعریف حسابداری بین الملل:

در مورد حسابداری بین الملل تعاریف متعددی وجود دارد. ویریچ و همکاران شرحی روشن و مفید درباره ی این تعریف ها ارائه کرده اند و در این میان،بر 3 مفهوم اشاره دارند:

1)حسابداری برای واحدهای فرعی شرکتها

2)حسابداری بین المللی تطبیقی

3)حسابداری جهانی


ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

لینک دانلود

تعاونیها

تعاونیها و اهداف  توسعه هزاره سوم٭

چه موضوع متمایزی درباره اهداف توسعه هزاره سوم (MDGs ) وجود دارد؟در یک مطالعه سطحی ممکن است فقط لیستی از آرزو ها و تمایلاتی به نظر برسندکه هر فردی می تواند با آنها موافق باشد.بهر حال درورای این اهداف تفکرات پیچیده ای وجود دارد.

اولا", آنها یک دیدگاه چند بعدی و گسترده توسعه را بیان می کنند .در واکنش به برنامه های تعدیل ساختار در دهه های گذشته, اهداف MDGs,ماورای یک اعتقاد ساده به رشد اقتصادی, به عنوان دارویی برای بیماری های بشر عمل می کنند. آنها در اهداف توسعه جهانی در خصوص موضوع توسعه انسانی , به جای رفاه انسانی و کاهش فقر, بحث می کنند, و به جای برخورد با فقر به عنوان عدم برخورداری از درآمد, آن را با واژه عدم برخورداری از امکانات اولیه جهت هدایت زندگیهای مناسب تعریف می کنند[1]. این امکانات شامل برخورداری از آخرین استاندارد های زندگی, ولی زندگی طولانی و سالم, داشتن تحصیلات , بهره مندی از آزادی های سیاسی و مدنی می باشند. امکانات مذکور بستگی به شرایط ضروریی مانند: ثبات محیط زیست, تساوی جنسیتی و دسترسی به محیط اقتصادی جهانی دارد. اهداف توسعه هزاره سوم بر اساس توانایی ها و شرایط ضروری تدوین شده اند.

دوما",MDGs  بر اساس یک سری از ارزش های اصولی مانند آزادی, مساوات در اهداف توسعه جهانی, احترام به طبیعت و تقسیم مسئولیت هامی باشند. مطلبی که در اینجا یادآوری میگردد ,اصول وارزشهای اولیه تعاون شامل ,خودیاری,استقلال,دموکراسی,برابری و عدالت , استحکام و ارزشهای اخلاقی و اصول اجتماعی است.با یک نظر سطحی این ارزشها بعنوان یک سری مفاهیم خلاصه هستند.اما مانند ارزش ها واصول تعاون می توانند در شرایط واقعی بکار گرفته شوندتا ما را در ارزیابی مسیر یاری دهند.

سوما",اهداف به حقوق اقتصادی,اجتماعی و فرهنگی مرتبط می شوند.که در بیانیه جهانی حقوق بشرسازمان ملل  آورده شده است. این بدان معنی است که اینها تنهایک سری اهداف پرهیزکارانه نیستند بلکه حقوقی قابل ادعا

می باشند و عملیات برای رسیدن به این اهداف تنهاعملیات خیریه ای نیست بلکه تعهداتی است که تمامی ما به عنوان یک شهروند مسئول آن هستیم.



٭Cooperatives and the Millennium Development Goals, By  Johnston Birchall

International Labour Organization 2004

Cooperative Branch & Policy Integration Department

International Labour Office, Geneva

Committee for the Promotion and Advancement of Cooperatives

 

 

[1] - UN (2003b),p.27      


ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

لینک دانلود

تاریخچه وزارت تجارت وصنایع

تاریخچه وزارت تجارت وصنایع

بعد ازاینکه درسا ل1927 کشورما استقلال خود رابدست آورد دولت متوجه احتیاجات داخلی وانکشاف کشور درشئون مختلف اقتصادی ،اجتماعی واداری گردیده نخست برای رفع خمود وجمود اداره مملکت به یک سلسله اقدامات مقدماتی دست زد. تنظیم وبهبود وضع تجارت، صنعت، زراعت وعمران مملکت هدف حساس  ومهم اصلاحی حکومت وقت را تشکیل میداد.                                                                                  

دراوایل حکومت شاه امان الله خان تشکیلات اداری چندی بنام نظارت های دولتی روی کارآمد منجمله نظارت تجارت درسال1305 که اولین ناظر آن غلام محمد وردک که بعداً بنام وزارت تجارت مسمی گردید که اولین وزیر تجارت عبدالهادی داوی بود. نظربه ملاحظه نظامنامه اساسیه که دردوازده سنمبله 1305 طبع گردید وزارت تجارت در جمله دیگر وزارت خانه ها شامل ومتشکل بود. وزارت تجارت وظایف مختلف را پیش میبرد مثلاًً مامورین وزارت وگمرکات وسرکاتب های گمرکات از طرف انجمن انتخاب مامورین وزارت تجارت انتخاب وبه منظوری پادشاه رسانیده میشد.                                   

درتشکیل وزارت تجارت شعبات گمرکی دراطراف به نام های جبوطره وخرچ گیری وجود داشت امورات امور زراعت کاتب های زراعت جریب کشی وغیره برای امور معادن نیز شامل تشکیلات این وزارت بود. درسال1308که سلطنت به دست حبیب الله کلکانی رسید وزیر تجارت تاجری بود بنام حاجی امام الدین ومتعاقب آن عبدالقدیر داودزی به حیث وزیر تجارت تعین گردید. درس سال1315-1316 نسبت  تراکم بیش ازحد کار دروزارت تجارت بعضی ازبخشها متدرجاً ازوزارت  مجزاگردید اما باوجودآن هم تشکیلا ت ووظایف زیادوزارت تجارت بانام وزارت تجارت افاده صحیح نداشت ازسال1317 به بعد اسم وزارت تجارت به وزارت اقتصاد ملی تبدیل گردید که مجید خان زابلی به حیث وزیر تعین گردید . باید توجه نمود تاسال های 1335 تعداد زیاد ازادارات بنا بتراکم کاری ونیازمندی اداری واقتصادی ازبدنه وزارت جداگردید وازماه عقرب 1335 نام وزارت اقتصادملی به وزارت تجارت تبدیل گردید  .

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

لینک دانلود.                                                                                                                      

اهمیت بیمه محصولات کشاورزی

مقدمه

فعالیت در بخش کشاورزی به علت اتکای زیاد به طبیعت و وابستگی آن به عوامل و شرایط جوی و محیطی، فعالیتی همراه با ریسک محسوب می شود (هارووایتز ووایچنبرگ ،1993). و تولید کنندگان این بخش همواره با خسارات ناشی از بروز حوادث قهری و بلایای طبیعی روبه رویند و زندگی اقتصادی آنها در معرض خطرات جدی قرار دارد، به طوری که این امر موجب می شود کشاورزان و دامداران همواره نگران بازپرداخت هزینه های مختلف تولید و حتی هزینه های ضروری زندگی و معاش خود باشند ( رحیمی، 1379). از این رو بقا و دوام فعالیت های تولیدی در این بخش نیازمند حمایت های جدی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران این بخش است. در بین سیاست های مختلف حمایتی بیمه محصولات کشاورزی، به عنوان راه حل مفید و مناسب جهت مقابله با این خطرات همواره مورد توجه و تاکید بوده است. بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان کمک می کند تا به منظور کاهش ریسک، بهترین برنامه های مدیریتی و استراتژی های پایدار را به کار ببرند (هاگ و همکاران، 2003). به عقیده بکر(1990) بیمه محصولات کشاورزی نوعی تکنولوژی است که در بدو ورود به جامعه روستایی ممکن است با موانع مختلفی روبرو شود. بارنت و همکاران (1990) معتقدند که نرخ بازده انتظاری بیمه مهمترین عامل تعیین تقاضای بیمه محصولات کشاورزی است.


ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

لینک دانلود

بودجه و اقتصاد کلان

تعریف  بودجه:

قانون بودجه، مهمترین قانون کوتاه مدت برای هر کشور محسوب می شود که در کشور ما به دلیل نقش پررنگ دولت در اقتصاد اهمیتی مضاعف پیدا می کند.

 

بودجه و اقتصاد کلان:

رشد های بودجه ریزی در کشور در سالهای اخیر منجر شده که حجم نقدینگی از حد خطر بگذرد و همچنین انحلال سازمان متولی از مهمترین تحولات بوده که در زمینه بودجه و اقتصاد در سالهای اخیر بوده که حاصل آن شتاب در نرخ تورم ظاهر شده است

تعارض شرایط اقتصاد کلان کشور با نظریه های اقتصادی خطری است که اقتصاد کشور را تهدید می کند .

                                                                                                                                                                                                                                                                                         

متاسفانه در کشور ای در حال توسعه این واقعیت وجود دارد که دولت ها از بودجه برای انتخاب مجدد بیشترین استفاده را می کنند و عبارتی بخشهایی از بودجه که اثر گزاری انتخاباتی  بیشتری دارند بیشتر رشد و توسعه می یابند تا بخشهای دیگر

بودجه در اقتصاد های دولتی آینه تمام نمای فعالیت های دولت ، بخش عمومی و شرکتهای دولتی است از این رو هر گونه تغییر و تحول هر چند جزئی در بودجه تاثیران گستردهای در متغیرهای کلان اقتصادی از جمله تورم ، بیکاری و رشد اقتصادی خواهد داشت .

از سوی دیگر بودجه در کشوری چون ایران که اولا وابسته به در آمد های حاصل از صادرات نفت خام است و از سوی دیگر 80 تا 85 در صد اقتصاد منطبق بر اهداف دولتها دارداگر دولتی به دنبال فقر زدایی است ،شاهراه آن بودجه است و اگر دولتی به فکر رفاه و رشد اقتصادی است چاره ای ندارد جزء توجه جدی و عمیق به بودجه با توجه به این مطالب و در نظر گرفتن دغدغه های اقتصادی دولت جدید باید گفت در دولت فعلی بودجه و نظام بودجه ریزی از ارکان اصلی تحقیق شعارهای داده شده است .

به هر حال تغییر رویة بودجه ریزی سال 87 و حرکت آن به سمت اجمال و کسب اختیارات بیشتر برای دولت علامت خوبی برای انضباط مالی و کنترل رشد نقدینگی در سال آینده نیست. بخصوص اگر توجیه رئیس جمهور محترم برای رشد نقدینگی در مواردی مانند نقش بانکها در چاپ چک پول و تأثیر آن بر تورم در نظام کارشناسی دولت واقعاً جدی گرفته شده و اینگونه تصور شده باشد که عامل رشد نقدینگی نه رشد بودجه بلکه چاپ چک پول توسط بانک‌ها بوده، این امکان وجود دارد که غفلت نسبت به آثار زیانبار تأمین پولی هزینه‌های دولت تداوم پیدا کند و انگیزه‌های انتخاباتی در تعارض با رفتار عقلایی تخصیص منابع مالی قرار گیرد.

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

لینک دانلود

انسان اقتصادی از دیدگاه مکتب های مختلف

سیمینار تکمیل در باره انسان اقتصادی از دیدگاه مکتب های مختلف....

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

لینک دانلود

افغان یونایتد بانک Afghan United Bank

افغان یونایتد بانک (Afghan United Bank)

یک بانک خصوصی است و به هدف ایجاد سهولت ها و ارائه خدمات بانکی با تخفیف ویژه و ارزان ، با خواست مشتری و مطابق با معیارات استندرد و بین المللی ایجاد شده است.

موسس و ریس عمومی بانک حاجی محمد جان یک تبعه افغانستان از ولایت قندهار میباشد . نامبرده یک تاجر معروف خصوصاً در سطح کشور های منطقه میباشد.

این بانک به تاریخ 03 اکتوبر 2007 جواز نامه فعالیت را از بانک مرکزی اخذ و به فعالیت آغاز نموده است .

نماینده گی های فعال آن در کابل در سرای شهزاده و شهر نو و در مزارشریف در نظام مارکیت وو در قندهار در مارکیت صرافی موجود است . میخواهند نماینده گی های دیگر آن را در سایر ولایت خصوصاً در ولایات کلیدی  و در موقعیت های مناسب با امکانات عالی فعال سازند.

در هر نماینده گی  آن در حدود پانزده کارمند و در دفتر مرکزی 60 کارمند دارند که در مجموع در حدود 130 الی 150 کارمند در این بانک مصروف فعالیت اند.

ناگفته نباید گذاشت که کارمندان آن تبعه سایر کشور ها نیز میباشد ، در نماینده گی مزار شریف منیجر آن شخصی بنام اشغاق حسین از کشور پاکستان است.

علت استخدام وی را ، آشنایی با سیستم و امکانات بانک و داشتن تجربه بانکی عنوان میکنند.


ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.
لینک دانلود

محاسبه

Accounting:

 

 

 

Definition of accounting isتعریف محاسبه:

 

“Accounting is an art of recording, classifying, summarizing and interpreting all those activities which can be presentable in monetary terms and useful for all the stakeholders.”

 

محاسبه یک هنر ثبت،طبقه بندی، خلاصه و توضیح نمودن همه فعالیت های که به سیستم پولی میتوانید قابل ارائه و مفید برای ستیک هولدر باشد، است.  

 

 

All the persons who are directly or indirectly connected with organization or business are called stake holders.

  کسانیکه ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم با اورګان و یا در تجارت داشته باشد ستیک هولدر گفته میشوند

 

For example: بطور مثال

 

Ownersمالکان :

Managementاداره:

Creditors,اعتبار دهنده ګان یا طلب کاران

Government Agencies  نماینده گی های دولتی:

Customers مشتریان

Labors کارګران

etc.وغیره

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

لینک دانلود