Economic-seminars

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان
Economic-seminars

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان

تعاونیها

تعاونیها و اهداف  توسعه هزاره سوم٭

چه موضوع متمایزی درباره اهداف توسعه هزاره سوم (MDGs ) وجود دارد؟در یک مطالعه سطحی ممکن است فقط لیستی از آرزو ها و تمایلاتی به نظر برسندکه هر فردی می تواند با آنها موافق باشد.بهر حال درورای این اهداف تفکرات پیچیده ای وجود دارد.

اولا", آنها یک دیدگاه چند بعدی و گسترده توسعه را بیان می کنند .در واکنش به برنامه های تعدیل ساختار در دهه های گذشته, اهداف MDGs,ماورای یک اعتقاد ساده به رشد اقتصادی, به عنوان دارویی برای بیماری های بشر عمل می کنند. آنها در اهداف توسعه جهانی در خصوص موضوع توسعه انسانی , به جای رفاه انسانی و کاهش فقر, بحث می کنند, و به جای برخورد با فقر به عنوان عدم برخورداری از درآمد, آن را با واژه عدم برخورداری از امکانات اولیه جهت هدایت زندگیهای مناسب تعریف می کنند[1]. این امکانات شامل برخورداری از آخرین استاندارد های زندگی, ولی زندگی طولانی و سالم, داشتن تحصیلات , بهره مندی از آزادی های سیاسی و مدنی می باشند. امکانات مذکور بستگی به شرایط ضروریی مانند: ثبات محیط زیست, تساوی جنسیتی و دسترسی به محیط اقتصادی جهانی دارد. اهداف توسعه هزاره سوم بر اساس توانایی ها و شرایط ضروری تدوین شده اند.

دوما",MDGs  بر اساس یک سری از ارزش های اصولی مانند آزادی, مساوات در اهداف توسعه جهانی, احترام به طبیعت و تقسیم مسئولیت هامی باشند. مطلبی که در اینجا یادآوری میگردد ,اصول وارزشهای اولیه تعاون شامل ,خودیاری,استقلال,دموکراسی,برابری و عدالت , استحکام و ارزشهای اخلاقی و اصول اجتماعی است.با یک نظر سطحی این ارزشها بعنوان یک سری مفاهیم خلاصه هستند.اما مانند ارزش ها واصول تعاون می توانند در شرایط واقعی بکار گرفته شوندتا ما را در ارزیابی مسیر یاری دهند.

سوما",اهداف به حقوق اقتصادی,اجتماعی و فرهنگی مرتبط می شوند.که در بیانیه جهانی حقوق بشرسازمان ملل  آورده شده است. این بدان معنی است که اینها تنهایک سری اهداف پرهیزکارانه نیستند بلکه حقوقی قابل ادعا

می باشند و عملیات برای رسیدن به این اهداف تنهاعملیات خیریه ای نیست بلکه تعهداتی است که تمامی ما به عنوان یک شهروند مسئول آن هستیم.



٭Cooperatives and the Millennium Development Goals, By  Johnston Birchall

International Labour Organization 2004

Cooperative Branch & Policy Integration Department

International Labour Office, Geneva

Committee for the Promotion and Advancement of Cooperatives

 

 

[1] - UN (2003b),p.27      


ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.

لینک دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.