Economic-seminars

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان
Economic-seminars

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان

افغانستان و انفلاسیون در4 سال گذشته

مقدمه :-

 

کلمۀ انفلاسیون از جملۀ پدیده های عمدۀ اقتصادی در حال حاضر است که حایز اهمیت و قدامت تاریخی میباشد . چنانچه در عصر امپراطوری روم در قرن دوم و سوم میلادی تورم پولی سیستم اقتصادی امپراطوری روم را تهدید کرده و هرج و مرج پولی موجب بوجود آمدن معضله های عمده اقتصادی گردیده است . از قضایای که در طی سال های اخیر دانش اقتصاد را به خود جلب کرده است و در عین حال در دستۀ اول مسایل قتصادی معاصر خود را بلند نشان داده است موضوع انفلاسیون بوده است.

در مسیر تاریخ به صراحت و آشکارا ثابت گردیده است که انفلاسیون بصورت پیوسته آماده کردن کشور ها برای جنگ و یا جبران خساره ناشی از جنگ به وجود آمده است .

 

معضلۀ ( انفلاسیون در 5 سال گذشته در افغانستان ) که موضوع بسا قابل تعمق در جامعۀ فعلی بوده و مورد بحث دانشمندان و سیاست مداران اقتصادی و افراد عامه را تشکیل میدهد که عوامل اساسی آن را عدم استقلالیت  سیاسی ، موجودیت بازار آزاد ، فساد اداری ، عدم موجودیت کامل عوامل تولید ویک اقتصاد تولیدی وغیره عوامل تشکیل میدهد که به تفصیل هر یک خواهیم پرداخت.

 

البته قابل تذکر است که تحت عنوان فوق کدام تحقیق قبلی صورت نگرفته است ولی یکی از تحقیقات پیشین در مورد ( انفلاسیونی در سال های 1364 ) صورت گرفته است که در آن به علت یابی انفلاسیون پرداخته شده است که یک تحقیق کهنه است ، دارای ارقام و معلومات نبوده و نمیتواند که جوابگوی عواقب وجوانب دیگر انفلاسیون(اثرات آن بالای اقتصاد ، و راه های بیرون رفت از آن )   در سال های 1383-1385  در افغانستان باشد.ازینکه انفلاسیون برای اقتصادیون در سال های1383 -1386 که افغانستان بعد از سه دهه جنگ دوباره شروع به بازسازی نموده است بسیارقابل توجه  و باعث نگرانی بوده میتواند و نیر آنچه که درتحقیقات قبلی نبوده است همانا نبود ارقام سرتاسری ، معلومات سرتاسری در مورد نظریات مردم افغانستان ، و نظریات اقتصادیون معاصر میباشد.که تحقیق کنونی در مورد موضوع فوق از ماه جدی سال 1386- ماه حمل سال 1387  خورشیدی صورت گرفته است که با اهداف ذیل با استفاده از روش های تحقیقاتی ( کمی ، کیفی ، وکتابخانه ئی) پیگیری شده است .

 

اهداف:

1- عوامل انفلاسیون در افغانستان

2- اثرات انفلاسیون بالای اقتصاد افغانستان

3- راه های بیرون رفت از از انفلاسیون فعلی 

4- عواقب آن

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.