Economic-seminars

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان
Economic-seminars

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان

زباله

دسته بندی زباله جات به تر و خشک

1. زباله جات تر

1.1-  زباله جات غذایی: برنج، انواع قورمه، گوشت، مرغ، ماهی، روغن های خوراکی سوخته و فاسد شده.

1.2-  سبزی و میوه: زباله میوه، سبزی و میوه فاسد شده، تفاله چای و ...

- 70% زباله های شهری را زباله تر تشکیل میدهد، زباله جات تر طی فرایندی به کمپوست تبدیل میشوند که در امور زراعتی و باغبانی مورد استفاده قرار میگیرد.

2. زباله جات خشک

2.1- پلاستیک

پلاستیک از نفت درست می‌شود که منبعی تجدید ناپذیر است. آنها تقریباً 10 درصد وزنی جریان زباله هستند اما حدود 20 درصد حجم زباله‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. حدود نیمی از این زباله پلاستیکی هم ناشی از انواع بسته بندی‌ها است. بقیه این پلاستیکها از کالاهایی مثل کمپیوترها، رادیوها، ریش تراش‌ها و اسباب بازیها بدست می‌آید. 

هر تکه پلاستیکی که دور انداخته می‌شود سالها و سالها همانجا می‌ماند. اما امروز فقط حدود 5 درصد پلاستیکها، عموماً بوتلهای نوشابه‌ و پلاستیکهاه شیر بازیافت می‌شود. در خانه تان می‌توانید دو نوع پلاستیک را که آسان بازیافت می‌شوند و به عنوان الیاف و یا ظرف دوباره استفاده می‌شوند، پیدا کنید: یکی پلاستیکهای که از بوتلهای نوشابه بازیافت می‌شوند و به عنوان الیاف و یا ظرف دوباره استفاده می‌شوند.
یکی دیگر پلاستیکهای ظرف شیرهستند که تبدیل به بوتل، اسباب بازی و سایر چیزها می‌شوند.

مخلوط این پلاستیک‌ها هم به سطل زباله، چوکی پارک و حتی اتصالات راه آهن بدل می‌شود. جدا کردن پلاستیکها بر اساس نوع به سازنده کمک می‌کند که محصولات بازیافتی با کیفیت بالاتر تولید کنند. یک راه ساده برای فهمیدن اینکه شی بازیافتی از چه پلاستیکی است، نگاه کردن به آخر محصول و دیدن شماره ای است که درون نشانه بازیافت درج شده است.

برای بازیافت شدن، پلاستیک را تکه تکه کرده یا ذوب می‌کنند و آنها را برای ساخت محصول جدید استفاده می‌کنند. هر چند پلاستیکهای شماره 1 یا شماره 2 آسانتر از همه بازیافت می‌شوند اما در آینده سایر پلاستیک‌ها هم بازیافت خواهند شد.مانند : انواع ظروف پلاستیکی، پوش ها و کیسه های پلاستیکی، طناب های پلاستیکی، اسباب بازی های پلاستیکی، فلم های عکاسی، انواع اسفنج و ...

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.