Economic-seminars

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان
Economic-seminars

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان

نقش مدیریت دربهبودفعالیت های اقتصادی

فصل اول

تحول اولین لازمه مدیریت :

شاید مهم ترین مشکل در فرایند هر سازمان ایجاد تغیرو تحول در شرکت باشد چرا که در محیط متغیر امروزی شرکت ها با توجه به تغیرات محیط متحول شده و از خو واکنش نشان دهد . در غیر این صورت به سوی نا بودی خواهد رفت بناء دراین سیمینار تلاش خواهد شد که به بررسی تاثیرمدیریت تحول در بهبود فعالیت های اقتصادی به بررسی گرفته شود.

درزمان کنونی شرکتها به صورت فزاینده ای با محیط پو یا و در حال تغیر رو به رو هستند و مجبور هستند که خود را با این عوامل محیطی وفق دهند . تکنولوژی موجب تغیر کازها در شرکت ها شده است برای مثال به جای سر پرستی مستقیم کارها به وسیله کمپیوتر کنترول می شود که در نتیجه باعث گردیده است که ساحه کار مدیران گسترش یابد.

به طور کلی تغیرات در شرکتها در دو دسته صورت می گیرد :

1:-  تغیرات برنامه ریزی شد ه

2:-  تغیرات برنامه ریزی نه شده

تعریف تحول سازمان :

1:-  تحول سازمان مجموعه ای از ارزش ها و نظریه ها , استراتیژی ها و فنون مبتنی بر علوم رفتاری است که در فایند تغیر برنامه ریزی شده محیط کاری به منظور افزایش بهبود عملکرد فردی و سازمانی ,ازطریق تغیر رفتار اعضای سازمان درشغل شان به کارگرفته می شود.

(پوراسو رابرت سون 1992).[1]

2:-  تحول سازمان فعالیت یا تلاشی است رنامه ریزی شده در سراسر سازمان که به وسیله مدیریت عالی سازمان اداره شده و اثر بخشی و سلامتی سازمان را ازطریق برنامه های تغیر برنامه ریزی شده درفرایند های سازمان , باستفاده از علوم رفتاری افزایش میدهد .

(بک هارد 1969)[2]

همه صاحب نظران توافق دارند که تحول در سازمان و مدیریت رشته ای است ازعلوم رفتاری و کار برد ی که برای تغیر برنامه ریزی شده مورد استفاده قرارمیگیرد که هدف و محورتغیر کل سازمان و اثر بخشی و بهبود فعالیت های فردی است.

عاملان تغیر و مقاومت در مقابل تغیر:

فرایند تغیر زمانی موثرتر است که یک عامل تغیر در سازمان وجود داشته باشد حضور پیشگامان تغیر , فرایند و انجام فعالیت ها را برای رسیده به اهداف و کسب و کار تشویق میکند که عامل تغیر فرد یا گروهی از کارکنان هستند که به عنوان شتاب دهنده تغیر در درون سازمان کارمیکند به عبارت دیگر عوامل تغیر ,مسئول اداره کردن تغیر میباشد که ممکن است خارج ازسازمان به شکل مشاوران باشد ویا ازدرون سازمان مدیران و کارکنان باشد.

به طور کلی برای غلبه بر تغیر 6 تاکتیک وجود دارد

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.