Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان

بیکاری

                     ماهیت وانواع بیکاری      

         در اصطلاح اقتصاد بیکاربه فرد اطلاق میشود که برای مثال چهار هفته پیش از مراجعه مأ مور سر شماری ، آماده برای کار ودر جستجوی یافتن شغل بوده ،ولی شغلی پیدا نکرده است (7)

         همچنان بیکار شامل افراد میشود که به کاری اشتغال ندارند ،ولی فعالانه در جستجوی کار ،یادر انتظار باز گشت به کار  به سر می بر ند. به بیان دقیق تر،یک فرد بیکار کسی استکه به کاری مشغول نباشد ،ودارای چنین مراحل باشند .

 الف – درچهار هفته گذشته با تلاش خاصی در جستجوی کار بوده باشد .

 ب- از کاری کنار گذاشته شده ودر انتظار فراخوانی دوباره به کار باشد .

ج- درانتظار فراخوانده شدن به کاری در ماه دیگر که بعدا میآید باشد .

        برای منظورشدن به عنوان یک بیکار ،شخص باید گامی فراتر از تفکر در باره کار بردارد ، مثلاً تنها در اندیشه نگارش یک داستان نباشد .چنین شخصی باید گذارش از فعالیت های خاص کاریابی خود (مانند ملاقات با مسؤلین شرکت ها یا پاسخ به آگهی های تقاضا کار )را ارائهدهد کسانیکه اشتغال بکار دارند یا بیکارند هردو در نیروی کار منظور می گردند .

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

بودجه و برنامه ریزی

برنامه ریزی کشیدن نقشه برای رسیدن به هدف, راهی برای هدایت حساب شده فعالیت ها ست. انسانب برای رسیدن به هدف مشخص برنامه ریزی می کند.برنامه ریزی فرایندی است دورنگر به منظور تحقق منطقی فعالیت ها جمعی. کشیدن طرح و نقشه برای آینده و پیش بینی راه های دست یابی به آن ها.

جریان و مداومت داشتن برنامه: بر اساس بازتاب برنامه درجامعه، اترزیابی کردن، به روز کردن برنامه بر اساس تکنولوژی های علمی و فنی روز.

بر نامه دو بعد دارد؛ کمی و کیفی.

کمی کردن یعنی عددی کردن و عدد ور رقم دادن به برنامه. بعد کیفی بیشتر بعد فلسفی، روانشناسانه و اجتماعی دارد. و بیشتر حالت کیفی و تحلیل دارد.برنامه باید دست یافتنی باشدو ضمانت اجرایی داشته باشد.

ارشاد و هدایت: برنامه ریزی متضمن ارشاد و هدایت و فعالیت های جمعی و از این جهت بسته به چگونگی و اعمال نفوذش می تواند انواع مختلفی مانند برنامه ریزی متمرکز الزامی، ارشادی تحقیقی و مشکل گشای مدلی داشته باشد.


ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

برنامه ریزی


تاریخچه برنامه ریزی :

 

انسان با حرکت در سیر تکامل ورشد عقلانی خود، به تدریج بر ضرورت برنامه ریزی در زنده گی واقف شدند و انرا به منزله ابزار مدیریت ورهبری نظام های اجتماعی ، مورد توجه قرار دادند .                                                                                                              

امور سازمان ها وموسسات اداری امروز به حدی پیچیده شده اند که بدون اقدام به برنامه ریزی های دقیق ،امکان ادامه حیات ندارند .                                        

در زمان های گذشته به منظور فایق شدن در حالات اضطرای و یا پیروزی درجنگ ها برنامه را تنظیم میکردند وبعد از به پایان امدن چینن حالات برنامه ساخته شده خاتمه میافت.                                                                                          

قابل ذکر است که از برنامه ریزی به منظور براورده شدن اهداف در دوره ناپلیون در فرانسه ودر جریان جنگ جهانی اول در المان ویک تعداد کشور ها دیگر استفاده به عمل امد .                                                                                          

اما برای اولین بار برنامه ریزی به حیث یگانه وسیله دایمی تنظیم امور اقتصادی در ماه نومبر 1928 در اتحاد جمایر شوری سابق مورد استفاده قرار گرفت ، از ان زمان تا اکنون از برنامه ریزی نه تنها در کشور های سوسیالیستی به حیث وسیله دایمی تنظیم امور اقتصادی استفاده به عمل میاید بلکه در ممالک اروپایی خاصتا اروپای غربی ،جاپان (مخصوصأبعد از جنگ جهانی دوم ) نیز  برنامه ریزی را  مورد استفاده قرار داده که بیشترین این کشور ها متکی به نظام بازار هستند از این   

لحاظ استفاده از برنامه ریزی در این کشورها شکل یک وسیله ممد نظام بازار را به خود اختیار نموده است ،چون که از نواقص سیستم نظام بازار هم توانسته جلوگیری نماید به گونه مثال جهت براورده شدن اهداف مانند کاهش معضله بیکاری ،استقرار قیم ،تحکیم وتوازن بیلانس تادیات ،توزیع عادلانه عاید وغیره مورد استفاده قرار داده است

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

برنامه ریزی واحدهای اقتصادی مثبت جهت انکشاف اقتصادی

      همان طوریکه یک کالای خاص مربوط عوامل تولید، بکاررفته است، تولید ملی نیز تابع عوامل تولید درسطح ملی می باشد. عوامل تولیدبه چهاردسته تقسیم شده است که عبارت از زمین، سرمایه ،نیروی کاروتکنا لوژی میباشد که ما دراین فصل نقش هریک ازعوامل فوق را به ترتیب شرح خواهیم داد.

1 – زمین یامنابع طبیعی ونقش آن دررشد وتوسعه اقتصادی

      زمین یامنابع طبیعی به حیث یک عامل تولید نقش مهم درانکشاف اقتصادی دارد، مقصد اززمین آنچه که درکره زمین به اختیاربشر قرار گرفته وشامل زمین زراعتی ، جنگلات، کوه ها، دریاها، صحراها، ابحار، منابع زیرزمینی وغیره شامل می باشد.


ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

بررسی مدلهای تجارت الکترونیک

مقدمه

تاریخچه

تعریف تجارت الکترونیک

زیر شاخه های تجارت الکترونیک

مزایای تجارت الکترونیک

معایب تجارت الکترونیک

نیازهای تجارت الکترونیک

مدلهای تجارت الکترونیک

پرداخت الکترونیک

مدلهای پرداخت الکترونیکی

روشهای پرداخت الکترونیکی

مشکلات روشهای پرداخت الکترونیک در ایران

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

بازاریابی ورزشی


بازار یابی ورزش:
تعریف: بازار یابی عبارت است ازمجموعه فعالیتهای انسانی ، اقتصادی هدایت شده در جهت ارضای نیازها و خواسته های افراد جامعه از طریق مبادلات

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

بازاریابی و مدیریت بازار

نیاز کمبودی است که توسط فرد احساس می شود یا به عبارت دیگر نیاز عبارت است از حالت محرومیت احساس شده در فرد که این محرومیت آرامش و تعادل آدمی را بر هم زده و در او انگیزه ای برای ارضای آن پدید می آورد.بعضی از این نیازها ذاتی و بعضی از آنها هم اکتسابی می باشند  که باید ارضاء شوند.

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

مبانی اجتماعی بازاریابی تامین نیازهای بشری

بازاریابی همه روزه به نحوی با زنده گی ما ارتباط دارد ، انسانها از اولین لحظه حیات تا ازین دم زنده گی در تلاش وحرکت اند. عده در پی نان وگروهی در اندیشه نام فعالیت می کند. بعضی از مردم در جستجو ارزشها وترویج آنها وبرخی به هروسیله به دنبال تحقق  آرزوهای خود هستند وگروهی نیز مجموعه از خواسته ها را در کنار هم میطلبند اما یک وجه مشترک در احوال همه آنها ملاحظه می شود وآن نیاز است.

جامعه بشری اکنون بیش از هرزمان دیگر به کمبود منابع ونیازهای متنوع مواجه است وتلاش می کند با استفاده از منابع محدود موجود پاسخگوی قسمتی از نیازهای نامحدودش باشد.

اگر اقتصاد بررسی چگونگی رفع نیازهای نامحدود با استفاده از منابع محدود باشد مدیریت مجموعه از مهارتها ودانسته ها برای استفاده بهتر از منابع محدود موجود خواهد بود. وبازاریابی علم تشخیص نیاز ورفع آنها از طریق تبادل منابع است. بازاریابی برای هر نوع حرکت آگاهانه وهدفمند در بازار امروز ضرورت دارد بازاری که دیگر نه مرز میشناسد ونه مشتری خاصی را در نظر دارد.

« جهان شدن » بازار پدیده ای است که بتدریج چهره حوز در نمایان می سازد. شمار امروز بازاریابی برای همه کارآفرینان ومدیران وبازاریابان حرفه ای درین جمله کوتاه خلاصه میشود: « جهانی بیندیش، محلی عمل کن » جهانی شدن بازار یعنی اقتصاد وتجارت بدون مرز ولازمه آن بینش وسیع حرکت هدفمند، نگرش سیستمی وافزایش توانمندیها وبهبود مقررات و قوانین است. بازاریاب باید امروز باید مرزها را بشکند، مغزش را بکار اندازد، ورمزهای کامیابی را زودتر از دیگران بیابد وبشناسید تا بتواند در تلاطم بازار واقعی تا در آن حرفه ایها در شکار لحظه ها هستند وفرصت ها را بساده گی ازدست نمی دهند. خود را نجات دهد، بازاریابان باید جهان را به عنوان بازار محصولات وخدمات خود به حساب بیآورند وبا اتخاذ نگرش وتفکری سیستمی تلاش کنند تا با شناخت محیطها وفرهنگهای موجود در جهات، محصولات خود را هماهنگ با تقاضای مشتریان گوناگون عرضه کنند. علم بازاریابی مفاهیم بسیار گسترده ومتنوعی را در بر میگیرد وتلاش ما براین بوده تا در یک نوشته مجموعه آنها را عرضه کنیم.

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

بازاریابی تک به تک

از سوی شرکت راهبران پتروشیمی، مجموعه سمینارهایی به صورت ماهانه و در قالب کارگاههای آموزشی در محل مرکز آموزش این شرکت برگزار می شود. در همین راستا سمینار آموزشی بازاریابی تک به تک با سخنرانی آقای دکتر رئوف رابطی، محقق و مدرس دانشگاه در رشته بازاریابی بین الملل و در جمع مدیران و کارشناسان علوم بازاریابی برگزار شد.

محورهای مورد بحث در این کارگاه آموزشی عبارت بودند از: تشریح مفهوم بازاریابی تک به تک، مقایسه این شیوه جدید با بازاریابی سنتی، فرایند و چگونگی اجرای برنامه بازاریابی تک به تک، تجزیه و تحلیل تجارب شرکتهای موفق و در نهایت بررسی پیش نیازها و چگونگی بسترسازی برای اجرای برنامه بازاریابی تک به تک به عنوان شیوه ای جدید در علم بازاریابی.
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید
لینک دانلود