ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
ماهیت ومفهوم تجارت بین المللی:
حقیقت تجارت بین المللی همانا روابط تجارت یعنی صادرات و واردات،کالاوخدمات بین کشورهای مختلف دنیا میباشد. یابه عباره دیگر خرید وفروش کالاوخدمات بین کشورهای جهان میباشد چون هیچ کشوری درجهان وجود ندارد که تمام نیازمندیها وخواسته های مجموعی مردم وجامعه خویش را از هرحیث تامین کنند. بنآ مستلزم آنست که بخاطر رفع نیازمندیهای جامعه بین کشورهای مختلف جهان رابطه تجارتی برقرار کنند. بنابرآن تجارت بین المللی ناشی از برخورد عرضه وتقاضا برای کالا و خدمات بین کشورهای مختلف به دلیل مفاد وسود آوری برقرار می گیردد. تاجران آگاه بین المللی این مقوله رادرنظر گرفت (بخرید آنجا که ارزان است وبفروش آنجا که گران است).
ولی امروزتجارت بین المللی شکل خیلی ها پیشرفته وسهولت های را ایجاد کرده که این پیشرفت تکنالوژی سرعت اثرات را در قیمت، عرضه وتقاضا کالاها درسطح بازارهای بین المللی گذاشته است.
طورمثال:اگرقیمت یک بشکه نفت دربازارنفت عربستان ویا کشورهای عضوصادرکننده نفت(اوپک)بلندبرود ذریعه وسایل اطلاع رسانی به تمام نقاط جهان تاثرات خود را میگذار که این خود نمونه پیشرفت درسرعت عمل تجارت در جهان امروزی میباشد
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید