ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
1- نظری بر مطالعه و شناخت بازار
الف – بازار :
بازار عبارت از مجموعه منا سبات اقتصادی بوده که در ساحة تبادله، درنتیجه خرید وفروش کالا ها و خدمات بوجود میآید در بازار عرضه وتقاضا کالا ها بوجود آمده وانکشاف مییابد عرضه کالاها مربوط به اندازه کالاها ئیست که مستقیماً برای فروش در بازار آماده شده است بلکه تقاضای مقدار ضرورت خریداری کالاها توسط خریداران میباشد که به اندازه وسایل پولی آنها وابسته است عرضه وتقا ضا کالاها به تغیر سطح قیمت کالاها تأثیر متقابل وارد مینمایدو نوسانا ت قیمت کالاها به افزایش ویاکاهش عرضه وتقاضا کالاها تأثیر وارد میکند .
پیدایش و تحولات بازار به انکشاف تقسیم اجتاعی کا ر و تولید کالا ها وابسته میباشد، بازار مقولة مناسبات کالائی ـ پولی بوده و در فرماسیون های اجتماعی ـ اقتصادی وجود دارد که در آنها مناسبات کالائی ـ پولی موجود است ، عامل عمده انکشاف بازار با منا سبات تولید مسلط است درشرایط که اقتصاد طبیعی تسلط دارد خصوصیت انکشاف بازار تبادله غیر مستقیم کالاها است روابط بازار در پروسه تولید مجدد اهمیت زیا د را دارا میباشد ، در جامعه سرمایه داری منا سب ت کالای پولی و عنصر عمده آن یعنی بازار به حیثت اشکال اساسی ارتباط اقتصادی در جامعه وجود دارد، بازار در شرایط رقابتی شدید انکشاف یافته، تضاد اجتماعی، اقتصادی شیوه تولید سرمایه داری را افاده میکند.
یا به عباره دیگر بازار جای داد وستد خرید و فروش کالاها محل اجتماع فروشده گان و خریداران محل سرپوشیده که دارای چندین دوکان و یا فروشگاه باشد بازارگاه نیز گفته شده.
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید