ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
در حالی که فیمنست ها خانه داری را کاری واقعی می پندارند وازسوی دیگر معتقد اند "کارخانگی" نظر به شرایط خاص فردی و اقتصادی مانع ایجاد و همبستگی بین زنان خانه دارمی شود.خانه داری کاری فردی و در نتیجه عشق به خانواده است. زنان مایل اند تا جایی که ممکن است از کار در خانه احساس رضایت نموده و آرامش شوهر و فرزندان خود را با فدا کاری و اجرای کار بدون مزد مهیا بسازند. و چون معیار روشنی جهت تعیین کیفیت کارخانگی موجود نیست طبعاً کار زنان دیگر را مبنای مقایسه قرارمی دهند و کیفیت کار خود را با آنان می سنجند . در نتیجه خانه داری به جای یکپارچه کردن زنان آنها را از هم دور می کنند(صادقی، 1381: 89).
تلاش زنان افغانستان نیز برای مشارکت اجتماعی به پستی و بلندی های بسیاری داشته که می توان آنرا با نگاه گذرا به چندین دوره گوناگون مورد تحلیل و بررسی قرارداد.
امان الله خانه که اولین پا د شاه سنت شکن و اصلاح طلب کشور بود. اولین اقدامات را جهت زمینه سازی فعالیت های اجتماعی زنان در زمان خویش مهیا ساخت. این حرکات شاه اصلاح طلب خشم نیروهای سنت گرا را بر انگیخته و با چالش های بسیار روبروگردانید. وی قوانین متعددی جهت تساوی حقوق زن و مرد تدوین نمود .اما متاسفانه پس از مرگ وی بسیار از قوانین لغو شدند و از طرف دیگر به علت واکنش خشم گین معتصبان ومخالفان. شاهان بعد از وی احتیاط بیشتری را در زمینه به خرج داده کمتر به تساوی حقوق زن و مرد و افزایش فعالیت های اجتماعی زنان توجه نمودند.(صادقی،1386: 1)
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید