ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
اهمیت مطالعه سازمان:
اهمیت مطالعه سازمان و روش های سازماندهی در این است که ارگانهای خوب سازمان یافته کارآ تر هستند و کارکنان شان راضی تر اند. باید توجه داشت که مدیر در یک سیستم سازمان یافته زمان زیادی را صرف سازماندهی نمی کند، بلکه بخشی از وقت خود را به آن اختصاص می دهد. ولی اگر حوزه کار مدیر، خوب سازماندهی نشده باشد او مجبور می شود زمان زیادی را صرف مسایل ناشی از سازماندهی نا مناسب بکند.
سازماندهی یک نوع فعالیت دوره یی است که فعالیت مرتب روزانه به طور کلی گاهی مسایلی پدیدار می شود که ناشی از شکل سازماندهی است، مدیر این آثار را مورد مطالعه و بررسی قرار داده، به رفع آن اقدام می کند و قبل از بروز مشکل جدید یا تغییر استراتیژی سازمان، تغییری در ساختار سازمانی انجام نخواهد شد که وقت وی را به خود مصروف دارد.
بدیهی است که میزان و نوع مسایل سازمانی که مدیر با آن مواجه می شود به نوع سازمان و روند تکاملی آن بستگی دارد.
ساخت سازمان:
ساخت سازمانی یا طراحی سازمان، حاصل فرایند سازماندهی است و عبارت از سیستم روابطی است که به طور غیر رسمی شکل گرفته و به طور رسمی تصویب شده است و حاکم بر فعالیت های افرادی است که برای کسب اهداف مشترک به هم وابسته اند.
ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید.