Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان

Economic-seminars

سیمینار های اقتصادی برای دانشجویان

مبانی اجتماعی بازاریابی تامین نیازهای بشری

بازاریابی همه روزه به نحوی با زنده گی ما ارتباط دارد ، انسانها از اولین لحظه حیات تا ازین دم زنده گی در تلاش وحرکت اند. عده در پی نان وگروهی در اندیشه نام فعالیت می کند. بعضی از مردم در جستجو ارزشها وترویج آنها وبرخی به هروسیله به دنبال تحقق  آرزوهای خود هستند وگروهی نیز مجموعه از خواسته ها را در کنار هم میطلبند اما یک وجه مشترک در احوال همه آنها ملاحظه می شود وآن نیاز است.

جامعه بشری اکنون بیش از هرزمان دیگر به کمبود منابع ونیازهای متنوع مواجه است وتلاش می کند با استفاده از منابع محدود موجود پاسخگوی قسمتی از نیازهای نامحدودش باشد.

اگر اقتصاد بررسی چگونگی رفع نیازهای نامحدود با استفاده از منابع محدود باشد مدیریت مجموعه از مهارتها ودانسته ها برای استفاده بهتر از منابع محدود موجود خواهد بود. وبازاریابی علم تشخیص نیاز ورفع آنها از طریق تبادل منابع است. بازاریابی برای هر نوع حرکت آگاهانه وهدفمند در بازار امروز ضرورت دارد بازاری که دیگر نه مرز میشناسد ونه مشتری خاصی را در نظر دارد.

« جهان شدن » بازار پدیده ای است که بتدریج چهره حوز در نمایان می سازد. شمار امروز بازاریابی برای همه کارآفرینان ومدیران وبازاریابان حرفه ای درین جمله کوتاه خلاصه میشود: « جهانی بیندیش، محلی عمل کن » جهانی شدن بازار یعنی اقتصاد وتجارت بدون مرز ولازمه آن بینش وسیع حرکت هدفمند، نگرش سیستمی وافزایش توانمندیها وبهبود مقررات و قوانین است. بازاریاب باید امروز باید مرزها را بشکند، مغزش را بکار اندازد، ورمزهای کامیابی را زودتر از دیگران بیابد وبشناسید تا بتواند در تلاطم بازار واقعی تا در آن حرفه ایها در شکار لحظه ها هستند وفرصت ها را بساده گی ازدست نمی دهند. خود را نجات دهد، بازاریابان باید جهان را به عنوان بازار محصولات وخدمات خود به حساب بیآورند وبا اتخاذ نگرش وتفکری سیستمی تلاش کنند تا با شناخت محیطها وفرهنگهای موجود در جهات، محصولات خود را هماهنگ با تقاضای مشتریان گوناگون عرضه کنند. علم بازاریابی مفاهیم بسیار گسترده ومتنوعی را در بر میگیرد وتلاش ما براین بوده تا در یک نوشته مجموعه آنها را عرضه کنیم.

ادامه موضوع را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید

لینک دانلود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.